Annonce

Forældre og virksomheder bakker op om kampagnen

Flere forældre, bedsteforældre og virksomheder bakker op om kampagnen ”65.000 grunde til bedre kemi”.

Her kan du læse, hvorfor forældre bakker op om kampagnen, og hvad de gør for at mindske deres børns og børnebørns udsættelse for kemikalier. Du kan også se hvilke virksomheder, der bakker op om kampagnen.

Mød de forældre, der bakker op

Anne-Grethe Bjarup Riis

Jeg møder dagligt børn i børnehaven og vuggestuen, der stinker af parfumeret vaskepulver. Og jeg ser, at de får dårlige kinder-hapser med i madpakken, der flyder over af e-numre, siger Anne-Grethe Bjarup Riis, der er mor til tre børn på 2, 5 og 13 år.

Læs mere

Peter Gade

I min verden skal børn omgives af noget rent og naturligt – det gælder både kosten, hjemmet og ting. Jeg er sikker på, at det påvirker deres måde at tænke og vokse på, siger Peter Gade, der er far til to piger på 5 og 1 år.

Læs mere

Hilda Heick

Børn kan ikke selv beskytte sig og vide, hvad der er godt for dem. Det er de voksne, der har ansvar, siger Hilda Heick, der er mormor til to drenge på 5 og 1 år.

Læs mere

Kamilla Uttrup

Som mor til to små piger har jeg været meget berørt af at høre om små piger, der går for tidligt i puberteten. Det skræmmer mig virkelig, siger Kamilla Uttrup, der er mor til to piger på 5 og 2 år

Læs mere

Peter Lykke Fick

Kampagnen har nogle gode og sunde budskaber, som ikke er vanskelige at efterleve. Og for dem, der er omkostningsorienterede, er det også vigtigt, at det ikke behøver at koste mere at efterleve budskaberne, siger Peter Lykke Fick, der er far til en pige på 2 1/2 år.

Læs mere

Margaret Bergman

Jeg forbinder ”hormonforstyrrende stoffer” med noget, som kan ødelægge eller ændre vores livsbetingelser, ødelægge hud og andre organer samt forstyrre frugtbarheden. Derfor er kampagnen vigtig, siger Margareth Bergman, der er bedstemor til syv børn i alderen 1 til 12 år.

Læs mere

Se de virksomheder, der bakker op

Libero bakker op om kampagnen ”65.000 grunde til bedre kemi” fordi, det er så vigtigt at være med til at mindske den påvirkning af skadelige stoffer, børn udsættes for.

Læs mere

Neutral bakker op om kampagnen ”65.000 grunde til bedre kemi” fordi kampagnens budskab går hånd i hånd med vores eget budskab om, at forældrene skal passe godt på deres børn.

Læs mere

Sidst opdateret: 23.10.2009