Annonce
Debat > Forstyrrelser i stofskiftet > Forhøjet stofskifte/øjensymptomer
Side 2 af 8 - <   1 | 2 | 3 | 4 | 5 ... 8   >
Svar på emne

Forhøjet stofskifte/øjensymptomer
Den 19-08-2008 14:44


nimka6
Tilmeldt: 02-08-2008 21:37
Jeg er blevet klar over at TÅLMODIGHED er nøgleordet når vi snakker balance i stofskiftet og øjensymptomer. Det er ikke "bare" en influenza der er kureret efter 14 dage. Bedst som jeg syns det går bedre med mine øjne, bliver det dårlig igen, det samme med energien :( hvorfor svinger det SÅ MEGET ??


Forhøjet stofskifte/øjensymptomer
Den 19-08-2008 19:28


slettet2866
Tilmeldt: 06-08-2008 22:59
Ja tålmodighed er vist ganske rigtig nøgleordet....øv når man ikke har for meget af den.
jeg lovede jo at vende tilbage med en briefing på hvordan min kur i sidste uge havde forløbet. mine øjne er meget bedre, mindre hævede og jeg har for første gang længe sovet en hel nat ...dog ikke sidste nat. Men det er ingen mirakel kur, alle symtomer er ikke blæst væk, men jeg har langt ikke de smerter i øjnene som jeg havde inden start. jeg ved ikke om det er noget jeg vil anbefale... der er jo mange grumme bivirkninger,,, Er samtidigt gået ned i tycapsol, hvilket med det samme resultere i vildt dobbeltsyn..mærkeligt.
jeg krydser finger for at vitaminerne vil være nok til at dine øjne forbliver bedre....


Forhøjet stofskifte/øjensymptomer
Den 20-08-2008 15:18


nimka6
Tilmeldt: 02-08-2008 21:37
Hej dian13
Var hos øjenlæge idag og blev anbefalet binyrebarkkuren og jeg har takket ja til den - ved godt det er noget skidt at få i kroppen men øjenlægen er bange for at mine øjne tager varig skade. Du skriver lidt om bivirkninger - vil du uddybe nærmere hvad jeg kan forvente ? Starter fredag.


Forhøjet stofskifte/øjensymptomer
Den 20-08-2008 18:16


slettet2866
Tilmeldt: 06-08-2008 22:59
hej Nimka6
Lad mig lige understrege jeg har endnu ikke fået store voldsomme bivirkninger....
Da jeg fik behandlingen i sidste uge, steg mit blodsukker en del for hver dag, endte med at være 10. jeg kunne mærke en vis uro i kroppen, havde lidt svært ved at sove. Det der overraskede mig var at jeg troede at det var de tre dage og så var det det men jeg skal fortsætte i behandling med prednisolon i yderligere 6 uger indtil udgangen af september og det blev jeg noget slået ud over, er bange for væske i kroppen og ustyrlig appetit. jeg har siden fået vanddrivende og har 7-9-13 endnu ikke oplevet stigende appetit, men er jo også lige startet. Derudover har jeg fået forebyggende mavesårs medicin, så alt i alt kom jeg hjem med en medicinliste svarende til en 90 årig,,,,det slog mig ud. men jeg oplever altså at det virker, dag for dag bliver mine øjene mindre medtaget, hævelserne er sågar ved at forsvinde, jeg ser lidt dobbelt men tror som sagt at det er bivirkningerne fra ændring i tycapsol. så jeg kan godt forstå at du tager imod behandlingen, varige skader er vi ikke interesseret i når dette er overstået.
jeg krydser fingre, og vend endelig tilbage hvis der er noget jeg kan svarer på. skal du også have 3 dage og hvad med efterbehandling ?


Forhøjet stofskifte/øjensymptomer
Den 22-08-2008 16:52


nimka6
Tilmeldt: 02-08-2008 21:37
Hej dian13
Har fået den første behandling idag og skal afsted igen både lørdag og søndag. Jeg er meget spændt på virkningen og bivirkninger.Skal ha behandling efterfølgene en måned. Jeg har ikke fået hverken vanddrivende eller andet. Vender tilbage.....håber det går fremad med dig : )


Forhøjet stofskifte/øjensymptomer
Den 23-08-2008 01:18


slettet2866
Tilmeldt: 06-08-2008 22:59
hej Nimka6
du skal huske at tage kalk tbl. + D vitamin, det er rigtig vigtigt da prednisolon kan medvirke til afkalkning af knoglerne i længden. Vi skrives lige ved, jeg er spændt på at hører om du kan mærke en forandring, jeg kunne men først efter 2. behandling.
mange hilsener


Forhøjet stofskifte/øjensymptomer
Den 24-08-2008 20:14


nimka6
Tilmeldt: 02-08-2008 21:37
Hej dian13
Jeg KAN mærke og se en forskel. Desværre kan jeg også mærke bivirkningerne - svært ved at sove - speedet op - væske i ansigtet - ondt i maven - ondt i benene. Jeg fik sidste behandling idag og skal så ha 25mg prednisolen i en måned efterfølgende. Jeg håber bivirkningerne aftager.........går det godt med dig - arbejder du under behandlingen - jeg har sygemeldt mig og ved ikke hvornår jeg kan starte igen :(


Forhøjet stofskifte/øjensymptomer
Den 24-08-2008 22:28


slettet2866
Tilmeldt: 06-08-2008 22:59
hej igen.
godt at hører at du kan mærke forskel :).-det er rigtig øv med de bivirkninger, jeg forstår ikke helt hvorfor du ikke har fået noget forebyggende for mavesmerter og væske i kroppen.Hvor gammel er du?? jeg er selv 43år så måske er det min "høje" alder der er taget i betragtning.
jo jeg arbejder under behandlingen, jeg har et arbejde hvor jeg ikke så nemt kan være sygemeldt men kører hjem hvis jeg syntes det bliver for meget. jeg skal have 37.5 mg prednisolon i 14 dage derefter 25mg i 14 dg. og så 12.5 i 14 dg. Troede egentligt at man altid skal trappe ud af prednisolon??
Det undre mig at jeg ikke skal til nogen kontrol de 6 uger jeg skal være i behandling....skal du det??
jo jeg skal til øjenlæge på fredag, men ellers ikke.
.. fortsat god bedring....:))


Forhøjet stofskifte/øjensymptomer
Den 25-08-2008 00:34


nimka6
Tilmeldt: 02-08-2008 21:37
Hej igen !
Høje alder ?? Jeg er 48 :) Jeg skal til en kontrol d 3sep, men tiden havde jeg fået inden behandlingen. Jeg fik at vide på sygehuset man plejer at blive trappet ud af medicinen, så jeg regner med at få nærmere besked.Forsat god bedring - jeg vender tilbage...:)


Forhøjet stofskifte/øjensymptomer
Den 27-08-2008 21:04


nimka6
Tilmeldt: 02-08-2008 21:37
Hej dian13
Jeg har fået medicin mod mavesår - kalk - og har fået oplyst at jeg ikke skal trappes ud af prednisolonen men stoppe efter 4 uger, dog muligvis forsætte hvis det er nødvendig. Jeg havde meget væske i kroppen efter de tre behandlinger på sygehuset, det er dog noget aftaget, men jeg kan mærke at vægten stiger - også det er vist bivirkninger. Er meget træt og ukoncentreret. Det har hjulpet på øjenene men jeg har stadig dobbeltsyn og stirrende øjne. Hvor langt er du i helbredelsen ?

Side 2 af 8 - <   1 | 2 | 3 | 4 | 5 ... 8   >
Svar på emne