Annonce
Debat > Bumser > Isotretinoin Actavis ?
Side 7 af 30 - <   1 ... 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 ... 30   >
Svar på emne

Re: Isotretinoin Actavis ?
Den 19-11-2010 16:39


brugeren22
Tilmeldt: 12-11-2010 18:24
jeg fik af vide at jeg ikke må blive gravid under behandlingen og fem uger efter behandlingen. Og så vidt jeg kunne forstå på lægen så er der ingen permanente skader. hvis der var ville jeg heller ikke tage pillerne. :) Og tror heler ikke at de ville udskrive recepter hvis der var risiko for misdannelse af fosteret. så det tror jeg ikke man skal være nervøs for.


Re: Isotretinoin Actavis ?
Den 19-11-2010 18:27


slettet27974
Tilmeldt: 11-10-2010 15:07
Først er det rigtig dejligt at høre om jeres erfaringer med Isotretinoin Actavis.
Min situation er sådan, jeg har acne på brystet, og skulderbladene.
Jeg har været på alle midler min egen læge kunne udskrive: Tetracyklin, Erucin og diverse cremer (clindoxyl, redap osv.) men det vil ikke gå væk :(
Jeg var ved hudlægen tilbage i februar som ordinere Isotretinoin Actavis, men var ikke parat til det der, så takkede nej tak.
Acnen er blevet bedre, men der kommer stadig store bumser specielt på ryggen af og til, og det påvirker mig rigtig meget!
Jeg skal så til hudlægen på Odense Universitets Hospital den 26, men kan ikke finde ud af hvordan mine chancer er for at komme på Isotretinoin Actavis?
Jeg ønsker virkelig at komme på det, men ved ikke om de vil udskrive det når jeg ikke er slemt plaget i ansigtet?? har nogle bumser i ansigtet, men ikke noget vildt..
Er der nogen der ved hvordan chancen er for at få Isotretinoin Actavis? jeg vil virkelig gerne af med det, har kæmpet med det i 5 år nu!

Dreng 18 år.


Re: Isotretinoin Actavis ?
Den 01-12-2010 16:44


Rossen88
Tilmeldt: 26-11-2009 09:56
Jeg har taget Isotretinoin Actavis siden starten af året, og gør det stadig , jeg tager dem fordi jeg får bylder i armhulerne... Jeg har spurgt min hudlæge om mange ting gennem forløbet.. Jeg spurgte bla. også om det med alkohol, og jeg skulle tage nogle piller i en uge mod svamp sammen med Isotretinionen (kan ikke huske hvad de hedder) og det var dem jeg ikke måtte drikke på, så jeg spurgte hende helt konkret om jeg måtte drikke på Isotretinionen, og hun sagde "Ja, du skal bare ikke drikke dig fra sans og samling" og så grinte hun .. Så man må altså godt drikke alkohol mens man tager dem, og der bliver jo som sagt holdt øje med ens lever...

Mine bivirkninger har været tørre læber (har brugt den grønne læbepomade fra Matas "Mentholatum Lipbalm", og den har gjort underværker.. Fik at vide ved min læge at læbepomader som Labello og andre indeholder meget vand, og derfor bare gør at du skal bruge dem oftere...) tør hud (mest i ansigtet), tørre slimhinder i næsen , som har givet en følelse af at være kronisk snottet, og sår i næsen (her sagde hun at jeg skulle smøre et tyndt lag vaseline på indersiden af næsen inden jeg gik i seng om aftenen)..
Får også nemmere ondt i ryggen end jeg plejer ...

Jeg har ikke oplevet at det er blevet værre end det har været , tværtigmod så er det kun blevet bedre...

Jeg har hele vejen igennem været glad for behandlingen, og har ikke fortrudt overhovedet.

Kan kun sige til dem der er i tvivl , go for it... :)

Mvh Julie


Re: Isotretinoin Actavis ?
Den 05-01-2011 20:51


slettet30002
Tilmeldt: 05-01-2011 19:41
hej er en ung fyr på 20år, som skal til og i gang med Isotretinoin...

Jeg har en række spørgsmål til forløbet, håber nogen kan hjælpe:

1. Er det en skrøne at det er en god ide at indtage sødmælk ved indtagelse af pille, hvis ikke hvor meget så?

2. skal jeg rense min hud med en ansigtsrens under forløbet, eller lade huden helt være pånær fugtighedscreme?

3. Hvilke produkter kan i anbefale med hensyn til fugtighedscreme som jo er en nødvendighed(skal jeg blot undgå olie og fedtholdige)? evt. konkrete produkter i har haft held med?

4. Jeg er en normal ung fyr, lever ikke usundt, men heller ikke ultra sundt! skal man have en bestemt kost?

5. dyrker meget sport i min fritid: håndbold, løb og vægttræning, har i haft problemer med ømhed nævnte lægen.

Ved det er en del og meget er besvaret tidligere, men er ville være fedt lige at få et overblik, da behandlingen rejser en del spørgsmål, som jeg slet ikke fik klarlagt hos hudlægen...


på forhånd tak.


Re: Isotretinoin Actavis ?
Den 06-01-2011 23:40


slettet27974
Tilmeldt: 11-10-2010 15:07
Jeg er startet på Isotretionin Actavis for 1 måned siden. Jeg har kun fået 20mg om dagen her den første månede. Jeg har set lidt fremskridt, men der kommer stadig nye og de gamle bliver ikke fjernet helt.

Jeg har acne på brystet og skuldrene, hvor lang tid gik der før I så resultater?


Re: Isotretinoin Actavis ?
Den 07-01-2011 23:07


brugeren22
Tilmeldt: 12-11-2010 18:24
nu har jeg været på kuren i snart 3 måneder. jeg begyndte allerede at kunne se forandring efter en - to uger. jeg fik meget færre bumser og de få, der kom udtørrede hurtigt igen. Jeg har ikke rigtigt haft bumser de den sidste måned, overhovedet. jeg har dog stadig ar efter akne, men det er blevet bedre og bedre, og arrene udvaskes for hver dag der går.

1. jeg har ikke fårt noget af vide om at man skal drikke meget mælk, eller hvad man må drikke. kun at man ikke må indtage alkohol.

2. man behøver ikke at rense sin hud med noget, mens man er på pillerne. men hvis man gør så skader det ikke, fik jeg af vide. jeg bruger noget jeg har bestilt fra nettet der hedder biotigue med pineapple.

3. jeg er ikke en af dem der er ramt særlig hårdt af pillerne. så har slet ikke tør hud eller læber. ved ikke om de produkter jeg bruger hjælper. men bruger en alm. niveau creme fra føtex (de store alm blå). og derudover anbefalede lægen en der hedder beaute pacifique, man kan få den for 220kr i matas eller hudlægen. ellers bruger jeg en labello til læberne.

4. jeg spiser også meget normalt. tror ikke kosten har så stor en betydning for kuren. men jeg kan se på min hud når jeg har spist meget chokolade (eller måske er det noget jeg bilder mig selv ind). men jeg har faktisk ikke ændret mine madvaner.

5. nu dyrker jeg ikke sport dagligt. jeg har lidt nemmere ved at få ondt i ryggen, men synes ikke at jeg har kunne mærke smerter i leddene og musklerne.

Det er meget forskelligt fra person til person hvordan man reagerer på pillerne. Jeg har heldigvis ikke haft de store problemer (7-9-13). så tror man skal se hvordan ens krop og hud reagerer på pillerne, og så må man tage det derfra og købe de nødvendige produkter :)


Re: Isotretinoin Actavis ?
Den 08-01-2011 15:44


slettet30002
Tilmeldt: 05-01-2011 19:41
Tak for et fyldestgørende svar, synes lidt lægen havde hoppet hurtigt over info om behandlingen...


Re: Isotretinoin Actavis ?
Den 13-01-2011 19:16


slettet27974
Tilmeldt: 11-10-2010 15:07
Dreng med acne på skulder og bryst.
Jeg er 1 1/2 månede inde i kuren, den første månede var jeg på 20 mg/dagen men her på 2. Månede er jeg trappet om op til skiftevis 20 mg den ene dag og 40 mg den næste. Der sker lidt, bumserne begynder at tørre ud men der kommer stadig lidt nye. Jeg har et par spørgsmål jeg håber I kan svarer på.

- hvor længe gik der inden I var acne fri? Evt hvor længe gik der før brystet og skuldrene var klaret op.

- alkohol? Har læst jeres indlæg og er overrasket over forskelligheden af hvad lægerne siger, har drukket et par gange og inde på sygehuset siger de, at det er intet problem.?

- har haft lidt hovedpine de sidste 2 dage, har det noget med pillerne at gøre?

- har lidt ind i siderne af maven, ved ikke om det er en fortrækning under træning eller om det også kan have noget med pillerne at gøre?


Håber på svar.
På forhånd tak


Re: Isotretinoin Actavis ?
Den 14-01-2011 19:20


slettet30278
Tilmeldt: 14-01-2011 18:07
Hej allesammen!
Er der nogle der ved, om der næsten altid vil komme en forværring de første måneder af kuren? Hvad er jeres erfaring, og ved I hvorfor forværringen forekommer?
Jeg overvejer selv at tage kuren, men er ret nervøs!
På forhånd tak!


Re: Isotretinoin Actavis ?
Den 16-01-2011 19:13


slettet30331
Tilmeldt: 16-01-2011 18:01
Hvordan har i andre gjort med prævention? Jeg tager p-piller, men har i også brugt kondom (eller andet)?
Normalt skulle p-piller jo være nok, men tænker på om pillerne måske nedsætter virkingen af p-piller, siden de anbefaler man bruger 2 former for prævention? Der er jo ret vigtigt at man ikke bliver gravid

Side 7 af 30 - <   1 ... 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 ... 30   >
Svar på emne